היש נכון או לא נכון? – "האחר הוא אני" או – "קבלת האחר"?

היש נכון או לא נכון? – "האחר הוא אני" או – "קבלת האחר"?

מאת: דר' דוד סילורה- מגשר מהו"ת ומנכ"ל סילפר -מרכז גישור והדרכה.

שרי החינוך קובעים מדיניות ונותנים בה סימנים: האחד : האחר הוא אני" והשני: " קבלת האחר"…ויש לכך משמעות בחיי כל עם, במיוחד בימים אלו של הגירה המונית של פליטים  מהמזרח התיכון ואפריקה לאירופה.

כאשר ראש ממשלת הונגריה אומר לשמעון שיפר ( ידיעות אחרונות מיום 6 לספטמבר2015, עמוד 2 תחת הכותרת: " הגשר אל המערב" ) " אפעל להציב אלפי חיילים בגבול" וכאשר נשמעים קולות לפיהן: "לא רוצים אוכלוסייה שתשנה אותנו" -לאיזה מהנוסחאות שלעיל הם מתכוונים? קבלת האחר? או האחר הוא אני?

נסו עכשיו לאפיין  את הקטע הבא, הלקוח מספרה של אייאן חיראסי עלי בשם " כופרת" ( הוצאת כנרת, זמורה-ביתן -2006) בעמוד 111.

ציטוט: "האחות עזיזה ספרה לנו על היהודים. היא תיארה אותם באופן כזה שדמיינתי לי אותם כמפלצות גופניות: היו להם קרניים על הראש ואפים גדולים כל כך שהזדקרו מתוך פניהם כמו מקורים גדולים. שדים ורוחות התעופפו בעליל מתוך ראשיהם כדי להטעות מוסלמים ולהפיץ רשע. כל מה שהשתבש היה באשמת היהודים. הרודאן העיראקי סדאם חוסיין , שתקף את המהפכה האסלאמית באיראן, נשלט על ידי יהודים. האמריקנים, שהעניקו כספים לסדאם, נשלטו על ידי יהודים.. היהודים  שולטים בעולם". ולכן, עלינו להיות טהורים כדי לגבור על ההשפעה הרעה הזאת, האסלאם נתון למתקפה, ועלינו לנקוט יוזמה ולהילחם ביהודים, כי רק אם היהודים יושמדו – יבוא שלום למוסלמים".

 

ועוד שאלה: איך אפשר  לקבל את האחר או לטעון שהאחר הוא אני -ובכלל, לעשות שלום עם דברי שנאה ובערות המועברים כבר בגיל צעיר לילדים וילדות במוסדות חינוך בארצות אסלאם.? הקטע המצוטט התרחש בערב הסעודית, בבית  ספר ללימודי קוראן – "המדרסה"…..

שנה טובה.

"

 

 

 

2015)