1. המדריך לפיתרון סכסוכים בשיטת סילפר – מבוא

 

השיטה שתיתן מענה מדויק לפתירת סכסוך שמפריע ומתסכל אותך,
מבלי לבזבז: זמן, כסף וויכוחים מיותרים!"

מאת: דר' דוד סילורה –מגשר מהו"ת

מנכ"ל סילפר גישור והדרכה .

 נכון ושגוי

 

 מבוא:

יום אחד אתה נקלע לסכסוך בין אם אמיתי או מדומה. אתה נגרר לתוכו על אף רצונך. ייתכן שאתה כועס ומבקש להציל את כבודך הפגוע או לקבל תמורה שלדעתך מגיעה לך. אבל, מכל עבר מערימים עליך קשיים.

 אתה צודק ואתה יודע שאתה צודק. אבל, אתה "תקוע" בין גלגלי הביורוקרטיה בין אם אלה משרדי ממשלה או ארגונים ציבוריים ופרטיים ובין אם אלה בעלי עסקים בנושאי צרכנות.

 מטבע הדברים, כשאדם כועס ולא מקבל מענה לכעסו – הוא כועס עוד יותר והסכסוך מתעצם. לעתים קרובות לא הכסף עומד במרכז אלא דווקא העיקרון. ולא חסרות לכך דוגמאות.

 נניח שהזמנת דרך האינטרנט מכונת גילוח של חברת "פיליפס" וקיבלת מכונת גילוח של חברה אחרת. אתה פונה לחברה שממנה הזמנת את המוצר ומבקש שיחליפו אותו או שיחזירו את כספך, אך נענה בשלילה. נציגי החברה האינטרנטית טוענים שהם אינם אחראים על המוצר אלא רק על השיווק באמצעות פרסומת בטלוויזיה. המשלוח עצמו נעשה על ידי חברה אחרת עלומת שם.

או שהזמנת דרך האינטרנט מחשב חדש של חברה מסויימת. המחשב הגיע באמצעות שליח מיוחד בחבילת אריזה מרשימה. לאחר פתיחת האריזה מסתבר לך כי קבלת מחשב אבל לא של החברה שביקשת אלא של חברה אחרת. פנייתך לחברה נענית בשלילה בטענה כי אי אפשר להחזיר מוצר לאחר שהוצא מאריזתו. הטיעון הזה אינו נכון על פי חוק הצרכנות ובכל זאת, חברת המחשבים טוענת אותו בכל פעם שלקוח מחזיר מוצר. מה תעשה?

או שאולי נסעת לחופשה בחו"ל והזמנת בחברת הנסיעות מלון עם בריכה. כשהגעת ליעד גילית שיש באמת בריכה במלון אבל אין בה מים, כי היא בשיפוצים. אתה מתלונן אצל נציגי חברת הנסיעות ואלה משיבים כי האחראית היא חברת הטיסות שהציעה את החבילה. חברת הטיסות טוענת לעומת זאת, כי אין הם אחראים לבריכה – זוהי בעיה של בית המלון. מיואש וכועס אתה חושב לתבוע את כולם – כולל בית המלון בחו"ל.

פנית אל כל החברות, ציפית לזכות באמפטיה או במחווה כלשהי שמטרתה לשמר אותך כלקוח – אבל, יוק!!! אף אחד מהם לא מוכן לתת מענה לכעסך, כולם מתנערים מאחריות ומטילים אותה על האחרים.

ואתה – תקוע!! !

איך תצליח להכריח אותם לשים אליך לב? – אתה תתייעץ עם עורך דין ותגיש נגדם תביעה משפטית. רק אז, הם כבר ירדפו אחריך… הרי אף אחד לא באמת אוהב פרסום שלילי בתקשורת, בפייסבוק, בטוויטר ועוד…

אבל, אתה תוהה בינך לבין עצמך איך ייתכן שהם טיפשים כל כך. אילו היו מתייחסים אליך בכבוד, מתנצלים ולא מתנערים מאחריות – לא היית נאלץ לשלם לעורך דין, למלא כתב תביעה, לצרף עדויות ותצהירים… איך בכלל נקלעת למצב הזה?

 

 

2 תגובות

  1. ד"ר ישראל גלבוע

    כדאי לתת במבוא את הדעת על אפשרות רצויה ביותר לפתרון סכסוכים במשפחה באמצעות הליכי גישור.

  2. לא עלה על דעתי כי הגשת תלונה לנותני שירות נחשבת כנושא בר גישור. הסתכלות כזאת על האירועים שנדונו במבוא אכן מרחיבה את קשת ההתבוננות למרחב מגוון של תקריות בחיי היוםיום. גם ידיעת החוק חשובה. ההנחה הרווחת שנותני השירות צודקים בטעונם מבלי להכיר כלל את החוק באמת שגויה.בתום לב ומרצון להתחמק מעינויי הביוקרטיה אנשים נוטים לוותר מבלי לבחון את זכויותיהם לאשורן.

כתיבת תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם