הר הידידות הוא השם  – שם , הרחק בהרי אנטרטיקה…. כתוצאה מיחסי יהודים וערבים בישראל.

הר הידידות הוא השם – שם , הרחק בהרי אנטרטיקה…. כתוצאה מיחסי יהודים וערבים בישראל.

מאת: דר' דוד סילורה -מגשר מהו"ת ומנכ"ל סילפר גישור והדרכה.

מבצע צוק איתן בעיצימו, כבר היום השביעי, ורק מנחשים את סופו.

האינטרסים של הצדדים הם ברורים ביותר  –  שני הצדדים – לפי הפרסומים, מבקשים שקט והפסקת הלחימה.

אבל, כמו בגישור, השאלה היא מי ימצמץ ראשון……יש כאן היבט שמקורו בחשש, שהראשון אשר יבקש להפסיק את הלחימה יתורגם כחלש…..ואנו עוסקים באינטרס סמוי של כבוד לאומי….בעצם, כבוד הדדי.

וכאשר "הארזים" מחפשים מגשר שיסייע ליישב את המחלוקת הפוליטית ,  אולי בעמצעות  "הצעת מגשר" " אזובי הקיר" – העם הפשוט משדר את תחושותיו.

בגיליון  של "מסלול" לקוראי  " ידיעות אחרונות" מיום 14 ליולי,  2014,   בעמודים ארבע וחמש, כתבה מאת מרים קוץ תחת הכותרת" אני מטפסת על ההרים כי הם שם".

בכתבה התייחסות לשני מטפסי הרים -האחת ערבייה מחיפה בשם אולפת חיידר והאחד ישראלי בשם דורון אראל  ( הישראלי הראשון שכבש את האוורסט)  שעושים את הבלתי יאמן: שיתוף ישראלי פלשתינאי בטיפוס על הר האוורסט.

שניהם הקימו משלחת משותפת של ישראלים ופלשתינים באנטרטיקה, שעלתה על הר שלא טופס עד אז, ושמו נקרא בפיהם בשם : " הר הידידות". ( ואולי ראוי לטפל באופן רישמי שהשם שניתן יהיה מקובל ואוניברסלי?).

כמו כן, פתחו שניהם עמותה משותפת והמשיכו להוביל ישראלים ופלשתינים לטיפוסים בטבע, והפרויקט נמשך כבר שנה חמישית.

האם יש לכלול בהגדרה פלשתינים גם את העזתים? או את ארגוני הטרור שם?

או שנתייחס למערכות יחסים שבין יהודים וערבים?

מה התרומה של השטח על קובעי המדיניות? מה ההשפעה של אזובי הקיר על הארזים?

אולפת חיידר אינה משלה את עצמה. בתשובה לשאלה" איזה עתיד את רואה כעת,? השיבה: " אני מבינה שכל העשייה שלי למען השינוי שאני חולמת עליו, וקירוב בין שתי החברות, לא יתממשו ללא החלטה ברמה הממשלתית -מדינית".

אז, אם בארזים נפלה שלהבת – מה יגידו אזובי הקיר?